Martin Sellner

Typ Multicar 21/D
Rok výroby 1962
Kde se nachází Prachaticko
Popis O mém stroji jsou informace již v úvodu.
Andelek 1
Multicar 21/D

Andelek 2
Multicar 21/D

Andelek 3
Multicar 21/D

Josef Maňhal

Typ Multicar 21/P a Multicar 21/D
Rok výroby 1962, 1960
Kde se nachází Blatensko
Popis O M21 se zajímá p. Maňhal již několik let, má zkušeností na rozdávání. Spoustu informací na tomto webu mám od něho. Má i dost náhradních dílů a dva funkční stroje, které běžně využívá k vožení materiálu, protože má i doklady, umožňující jezdit po komunikacích.

Maňhal 1
Maňhal 1

Maňhal 2
Maňhal 2

Maňhal 3
Maňhal 3

Maňhal 4
Maňhal 4

Maňhal 5
Maňhal 5

Maňhal 6
Maňhal 6

Fotky opravy motoru, pro případnou inspiraci.
Maňhal 7
manhal 7

Maňhal 8
Maňhal 8

Maňhal 9
Maňhal 9

Maňhal 10
Maňhal 10

Maňhal 11
Maňhal 11

Maňhal 12
Maňhal 12

Maňhal 13
Maňhal 13

Maňhal 14
Maňhal 14

Maňhal 15
Maňhal 15

Maňhal 16
Maňhal 16

Maňhal 17
Maňhal 17

Maňhal 18
Maňhal 18

Maňhal 19
Maňhal 19

Maňhal 20
Maňhal 20

Maňhal 21
Maňhal 21

Maňhal 22
Maňhal 22

Maňhal 23
Maňhal 23

Maňhal 24
Maňhal 24

Maňhal 25
Maňhal 25

Maňhal 26
Maňhal 26

Maňhal 27
Maňhal 27

Maňhal 28
Maňhal 28

Maňhal 29
Maňhal 29

Maňhal 30
Maňhal 30

Maňhal 31
Maňhal 31

Maňhal 32
Maňhal 32

Maňhal 33
Maňhal 33

Maňhal 34
Maňhal 34

Maňhal 35
Maňhal 35



Marek Košatka

Typ Multicar 21/P a Multicar 21/D
Rok výroby 1962, 1961
Kde se nachází blízko Prahy
Popis Prezentuji fotky, aby bylo vidět, že je na mých strojích ještě hromada práce. K větším opravám jsem se prozatím ještě nedostal.
Multicar 21/D
Multicar 21/D

Multicar21/P
Multicar21/P



Roman Andelek

Typ Multicar 21/D
Rok výroby 1962
Kde se nachází Borský Mikuláš okr. Senica, Slovensko
Popis Ahoj, multikáru jsem tak říkajíc zdědil po strýcovi, protože jsem jediný, kdo na ní umí jezdit. Lituju, že jsem jí nevyfotil před demontáží, ale nečekal jsem, že objevím takovouto stránku. Nafotil jsem M21 před tím než jsem namontoval přední nápravu a kola. Plechařinu už mám připravenou, teď je na řadě elektrointalace. Startér u stroje byl, dynamo jsem sehnal ze Škody 1000, akorát ho musím nechat přeměřit a musím přizpůsobit držák. Zdar a sílu v začaté práci přeje Roman. P.S. Já jsem ten v kšiltovce
Andelek 1
Andelek 1

Andelek 2
Andelek 2

Andelek 3
Andelek 3

Andelek 4
Andelek 4

Andelek 5
Andelek 5

Andelek 6
Andelek 6

Andelek 7
Andelek 7

Andelek 8
Andelek 8

Andelek 9
Andelek 9



Andelek 10
Andelek 10



Přivezl jsem si další multikáru. Je dost v ubohém stavu, takže bude spíše na součástky. Rok výroby je 1964.
Andelek 11
Andelek 11

Andelek 12
Andelek 12

Andelek 13
Andelek 13

Andelek 14
Andelek 14

Andelek 15
Andelek 15

Andelek 16
Andelek 16

Andelek 17
Andelek 17

Andelek 18
Andelek 18

Andelek 19
Andelek 19



Andelek 20
Andelek 20



Takhle pokračují opravy mojí M21. Snad ji stihnu připravit do srazu v srpnu 2009.
Andelek 21
Andelek 21

Andelek 22
Andelek 22

Andelek 23
Andelek 23

Andelek 24
Andelek 24

Andelek 25
Andelek 25

Andelek 26
Andelek 26



Andelek 27
Andelek 27



Dal jsem pod kryty motoru pás gumy a přichytil jsem ho plastovými příchytkami z mototechny. Dál jsem rozebral spojku, protože mi nevypínala. Podložil jsem přítlačák a je OK. Bohužel se mi roztrhl startér, tak mám práci navíc. Už jen namontuju světla, pozapojuju elektro a bude viceméně hotová.
Andelek 28
Andelek 28

Andelek 29
Andelek 29

Andelek 30
Andelek 30

Andelek 31
Andelek 31

Andelek 32
Andelek 32

Andelek 33
Andelek 33

Andelek 34
Andelek 34

Andelek 35
Andelek 35

Andelek 36
Andelek 36

František Prosecký

Typ Multicar 21/M
Rok výroby
Kde se nachází Bystřice nad Pernštejnem
Popis Zdravím Vás kolegové "Multikáristi", koukám, že nejsem sám, kdo trochu vybočil z normální silnice. Hlásím se do klubu i s mým popelářem, který sloužil kdesi v kasárnách. Mám ho v původním laku, bohužel mám problémy se startováním. Když ho ale natočím (na dvě baterky) tak to je pak celý odpoledne zábava. Ten můj je k vidění v Bystřici nad Pernštejnem, na prodej ale není ani náhodou !!! Zatím ahoj František (www.malirstvi.jihlavsko.com)
Prosecký 1
Prosecký 1

Prosecký 2
Prosecký 2

Prosecký 3
Prosecký 3

Prosecký 4
Prosecký 4

Prosecký 5
Prosecký 5

Prosecký 6
Prosecký 6



Prosecký 7
Prosecký 7



Josef Zemen

Typ Multicar 21/P
Rok výroby 1964
Kde se nachází okres Tábor
Popis Něco málo k mé M21. Tento stroj nejel asi tak 22 let. Dostal jsem se k němu úplně náhodou při hledání úplně něčeho jiného. Měli jsme ho v rodině, kam jsem se přiženil a majitel, manželky strýc, zemřel krátce po té, co jsme se poznali. Vždy se mluvilo o nějaké fréze, která mě nijak nelákala, až letos jsem vlastně zjistil, co máme za stroj, při hledání ve staré chalupě u tety. Ten volant tam přidělal původní majitel, převodka má strašně velkou vůli, takže to udržet při větší rychlosti na silnici je umění (zjištěno z vyprávění). Původní součástky skončily někde ve šrotu, tak budu muset někde sehnat páky ovládání, naklápění řízení a další chybějící díly. Rozhodl jsem se M21 kompletně zrenovovat do původní podoby. Jinak za tím volantem se sedělo, byla tam nějaká dřevěná bedna se sedákem a opěradlem. Původní majitel byl malého vzrůstu, tak se tam vešel, zato já se 191 cm mám trochu problém se tam poskládat. Zatím M21 dávám k ledu, protože jsem koupil ještě M22 a té jsem dal nyní přednost. Povedlo se mi najít sajtny a myslím že hřídel pod naklápěcí plošinu řízení, zkusím stodoly ještě více prozkoumat, třeba něco najdu.
Zemen 1
Zemen 1

Zemen 2
Zemen 2

Zemen 3
Zemen 3

Zemen 4
Zemen 4

Zemen 5
Zemen 5

Zemen 6
Zemen 6

Petr C.

Typ Multicar 21/P
Rok výroby
Kde se nachází Slaný
Popis Dalo mi dost práce ji vůbec sehnat. Ale štěstí se na mě usmálo a sehnal jsem ji a dokonce motorově ve slušném stavu. Něco k řízení: pravá páka je spojka a plyn se přidává natáčením rukojetě, jako na motorce. Vrchní páka na levé straně je provozní brzda (mech. převodem na zadní kola) Spodní páka je parkovací, neboli ručka (zablokování kardanky). A největší bomba - zatáčí se naklápěním podlahy na které stojíte. To jen pro upřesnění,neboť já jsem na to na místě koukal jako blázen. Nyní prochází mulča rekonstrukcí. Narazil jsem na pár menších problémů, zejména vůli v přední nápravě a naprosto nefunkční elektroinstalaci (předchozí majitel startoval bez žhavení šroubovákem na startéru). Ale do zimy budu mít určitě hotovo a pak hurá na srazy!!!
Petr C. 1
Petr C. 1

Petr C. 2
Petr C. 2

Petr C. 3
Petr C. 3

Petr C. 4
Petr C. 4

Petr C. 5
Petr C. 5

Petr C. 6
Petr C. 6

Petr C. 7
Petr C. 7

Petr C. 8
Petr C. 8

Petr C. 9
Petr C. 9



Petr C. 10
Petr C. 10



Letos (2010) jsem napřed za solidní peníz pořídil třístranný sklápěč a teď zhruba před měsícem (listopad) se mi zničeho nic na mail ozval pán, že má ve stodole už asi dvacet let dempra se špatným motorem a je mu to líto vyhodit. Takže mám doma valník, třístranku a dempra. To už je sbírka, né??? Teď už jsou pojízdné všechny. No vlastně dempr už je zase rozebraný, čeká ho celková kontrola stavu a repase. To doufám stihnu přes zimu, pak přijde na řadu třístranka, kde bude práce o něco více. V květnu se opět koná v našem muzeu zahájení sezony a tam už bych rád ukázal všechny tři v plné kráse.
Petr C. 11
Petr C. 11

Petr C. 12
Petr C. 12

Petr C. 13
Petr C. 13

Vašek Kubát

Typ Multicar 21/M a Multicar 21/D
Rok výroby
Kde se nachází
Popis Dal jsem opískovat a nalakovat do původního odstínu korbu a kola. Pak nějakou chvíli musela kola jezdit na třístrance a až byla hotová kola na třístranku (jiná barva) tak se konečně dnes přesunuly na dempra. Korba leží záměrně na paletě aby se mohla sundat při budoucí renovaci podvozku.
Kubát 1
Kubát 1

Kubát 2
Kubát 2

Kubát 3
Kubát 3

Kubát 4
Kubát 4

Kubát 5
Kubát 5



Třístranka jezdí stále na stavbě garáže, zatím jsou hotová jen kola v tom správném odstínu zelené (celá kára je narozdíl od dempra jednobarevná a zelená je jiná než zelená na dempru). Na zbytek dojde až po dokončení renovace dempra. Na jednu sháním dvířka, na druhou kapotu.
Kubát 6
Kubát 6

Kubát 7
Kubát 7

Kubát 8
Kubát 8

Kubát 9
Kubát 9

Kubát 10
Kubát 10

Kubát 11
Kubát 11

Alois Koutek

Typ Multicar 21/D
Rok výroby
Kde se nachází
Popis " Mulča " je skvělé vozidlo, nepotřebuje řídítka ani volant, dokonce ani půlvolant (to pro ty co mají větší pupík). Žádný řidič "Mulči" nemá problémy s topením, klimatizací, námrazou předního skla, nefunkčností stěrače ba ani se špatným sklonem sluneční clony - je skvělá.
Alois Koutek 1
Alois Koutek 1

Alois Koutek 2
Alois Koutek 2

Alois Koutek 3
Alois Koutek 3

Alois Koutek 4
Alois Koutek 4

Alois Koutek 5
Alois Koutek 5



Jonáš

Typ Multicar 21/D
Rok výroby 1964
Kde se nachází poblíž Trutnova
Popis Podle štítku na motoru je r.v. 1964, k nám se ale dostala kolem roku 1987. To jí koupil strejda někde z Prahy. ,,Polil" jí barvou a už sloužila kolem baráku. Zhruba před jedenácti lety jsem jí začal používat já (jako 16-ti letej kluk :-) ) kvůli strejdovím zdravotním potížím. Od té doby spolu děláme tak 20 Mth ročně. Nejaké to dřevo na zimu a co je potřeba kolem domu na vsi. Na podzim 2007 při poslední cestě do lomu zabouchalo v motoru a bylo. Olej v motoru byl víc než starej a spíš už nebyl olej, takže jsem se přes zimu pustil do doté doby jen plánované GO motoru.
Výbrus-cca 2.500,-(+píst,kroužky,pístní čep), všechny 4 ložiska - pár stovek, nějaký gufera, zabroušení ventilu-sedel, olej ARAL 10W40 a nové řemeny. Při té příležitosti jsem ji holku vzal na pořádnou wapku a pěkně omyl. No a abych nezapoměl, tak jako všechno ve stáji má i M-21 jméno a jak jinak než Julča. Bydlím v malé vesnici u Trutnova v Královehradeckém kraji.
Jonáš 1
Jonáš 1

Jonáš 2
Jonáš 2

Jonáš 3
Jonáš 3

Jonáš 4
Jonáš 4

Jonáš 5
Jonáš 5

Jonáš 6
Jonáš 6

Jonáš 7
Jonáš 7

Jonáš 8
Jonáš 8

Jonáš 9
Jonáš 9

Jonáš 10
Jonáš 10

Jonáš 11
Jonáš 11

Jonáš 12
Jonáš 12

Jonáš 13
Jonáš 13

Jonáš 14
Jonáš 14

Jonáš 15
Jonáš 15



Jonáš 16
Jonáš 16



Radek Zeman

Typ Původně Multicar 21/P, nyní M21/M
Rok výroby
Kde se nachází Otročín, pošta Toužim, okres Karlovy Vary
Popis Tento úžasný stroj, mulču Julču, jsem koupil od hospodského Vacka ze Sulkova od Plzně a ten ho měl přímo ze Škodovky, kde mu do něj dali nový motor a podle něj nemá najeto víc jak 2000 Mth. Není to na něm moc vidět, ale šlape jak hodinky. On sám za pomocí Julči postavil dům a hospodu a ačkoli plánoval renovaci, nikdy se k tomu nedostal, takže když jsem ji koupil, byla celkově v dost žalostném stavu. Plechařina rozhadrovaná, bouda zmuchlaná a protože jsem zpočátku neměl přístup k internetu a těmto stránkám, tak jsem do toho vložil trochu svého ducha (viz přední světla a blatníky). Původně to byl valník a pan Vacek to předělal na dempr, nutno dodat, že dost fušersky, ale jemu to sloužilo. Neměl tam ani startér a baterii, startoval to přes kabely 14-ti voltovým trafem a poté za tepla klikou. V současnosti už mám vše zrenovované po částech a začínám kompletovat. To je zatím vše, zdravím všechny opravdové chlapy, co se nebojí řídit nákladní auto nohama.
Zeman 1
Zeman 1

Zeman 2
Zeman 2

Zeman 3
Zeman 3

Zeman 4
Zeman 4

Zeman 5
Zeman 5

Zeman 6
Zeman 6

Zeman 7
Zeman 7

Zeman 8
Zeman 8

Zeman 9
Zeman 9

Zeman 10
Zeman 10

Zeman 11
Zeman 11

Zeman 12
Zeman 12

Zeman 13
Zeman 13

Zeman 14
Zeman 14

Zeman 15
Zeman 15

Zeman 16
Zeman 16

Zeman 17
Zeman 17

Zeman 18
Zeman 18

Zeman 19
Zeman 19

Zeman 20
Zeman 20



Komentář autora stránek: Fotky, které následují, jsou výborným návodem pro všechny, kteří by chtěli renovovat nápravy M21. Něco takového jsem chtěl udělat sám při renovaci mých M21, ale na to jsem se ještě nedostal. Proto moc děkuji Radku Zemanovi za tento fotografický návod a těším se na další přírůstky.
Zeman 21
Zeman 21

Zeman 22
Zeman 22

Zeman 23
Zeman 23

Zeman 24
Zeman 24

Zeman 25
Zeman 25

Zeman 26
Zeman 26

Zeman 27
Zeman 27

Zeman 28
Zeman 28

Zeman 29
Zeman 29

Zeman 30
Zeman 30

Zeman 31
Zeman 31

Zeman 32
Zeman 32

Zeman 33
Zeman 33

Zeman 34
Zeman 34

Zeman 35
Zeman 35

Zeman 36
Zeman 36

Zeman 37
Zeman 37

Zeman 38
Zeman 38

Zeman 39
Zeman 39

Zeman 40
Zeman 40

Zeman 41
Zeman 41

Zeman 42
Zeman 42

Zeman 43
Zeman 43

Zeman 44
Zeman 44

Zeman 45
Zeman 45

Zeman 46
Zeman 46

Zeman 47
Zeman 47

Zeman 48
Zeman 48

Zeman 49
Zeman 49

Zeman 50
Zeman 50

Zeman 51
Zeman 51

Zeman 52
Zeman 52

Zeman 53
Zeman 53

Zeman 54
Zeman 54

Zeman 55
Zeman 55

Zeman 56
Zeman 56

Zeman 57
Zeman 57

Zeman 58
Zeman 58

Zeman 59
Zeman 59

Zeman 60
Zeman 60

Zeman 61
Zeman 61

Zeman 62
Zeman 62

Zeman 63
Zeman 63

Zeman 64
Zeman 64

Zeman 65
Zeman 65

Zeman 66
Zeman 66

Zeman 67
Zeman 67

Zeman 68
Zeman 68

Zeman 69
Zeman 69

Zeman 70
Zeman 70

Zeman 71
Zeman 71

Zeman 72
Zeman 72

Zeman 73
Zeman 73

Zeman 74
Zeman 74

Zeman 75
Zeman 75

Zeman 76
Zeman 76

Zeman 77
Zeman 77

Zeman 78
Zeman 78

Zeman 79
Zeman 79

Zeman 80
Zeman 80

Zeman 81
Zeman 81

Zeman 82
Zeman 82

Zeman 83
Zeman 83

Zeman 84
Zeman 84

Zeman 85
Zeman 85

Zeman 86
Zeman 86

Zeman 87
Zeman 87

Zeman 88
Zeman 88

Zeman 89
Zeman 89

Zeman 90
Zeman 90

Zeman 91
Zeman 91

Zeman 92
Zeman 92

Zeman 93
Zeman 93

Zeman 94
Zeman 94

Zeman 95
Zeman 95

Robert Kučera

Typ Multicar 21/D
Rok výroby
Kde se nachází Praha
Popis Nedávno jsem spolu s bratrem koupil užasný stroj MULTICAR M21 TYP D, v celkem zachovalém stavu. V současné době se pokoušíme o spuštění motoru, ale jsme ve fázi jeho vyčištění.
Kucera 1
Kucera 1

Kucera 2
Kucera 2



Dr.Slavíček

Typ Multicar 21/D
Rok výroby
Kde se nachází Rožmitál pod Třemšínem
Popis Jako čerstvý vlastník M21, s velmi podobným příběhem při přepravě jako autor tohoto webu, kdy kromě nefunkčních brzd, rychlosti přes 40 km/h, jsem měl ještě zatuhlé řízení, sháním k M21 co se dá. Multikáru jsem již zprovoznil a nyní potřebuji opravit zejména elektroinstalaci. Jako první akci plánuji 1.Máj, který jako klub, zaměřený hlavně na vojenskou techniku pořádáme v retrostylu - alegorické vozy, oděvy apod. Rád se později připojím s příspěvky i fotografiemi k tomuto webu, který se mi velmi líbí. M21 budu renovovat do původního stavu, proto snad bude co posílat.
Dr.Slavíček 1
Dr.Slavíček 1

Dr.Slavíček 2
Dr.Slavíček 2

Dr.Slavíček 3
Dr.Slavíček 3

Jak jsem slíbil, tak plním. Po výměně mazutu za olej, celkovém expresním zplnoprovoznění a provizorní kosmetické úpravě, jsem absolvoval již dříve zmiňovaný 1.Máj v Rožmitále s alegorickým vozem Multikár M21. Jak známí říkají "srandovní autíčko", bez problémů zvládlo zhruba 15 km. Budu muset ještě zapracovat na brzdách. Kombinace kopec (dolů) a ostrá zatáčka někdy nejde s mojí M21 dohromady. Naštěsí to bylo bez úrazu a škod. Na náměstí (viz foto) byla M21 ve větším zájmu než BRDM2, se kterým jsem tuto akci (1.Máj) dříve absolvoval. M21 je prostě skvělá, spotřeba asi 1/2 litr nafty, a také vody do "chladiče" je všude dost. Jen je to mé první auto, ze kterého při řízení bolí nejvíce nohy! Oděv je dobový a jako tradičně vypadám velice "reprezentativně".
Dr.Slavíček 4
Dr.Slavíček 4

Dr.Slavíček 5
Dr.Slavíček 5

Dr.Slavíček 6
Dr.Slavíček 6

Dr.Slavíček 7
Dr.Slavíček 7

Dr.Slavíček 8
Dr.Slavíček 8

Dr.Slavíček 9
Dr.Slavíček 9

Dr.Slavíček 10
Dr.Slavíček 10

Dr.Slavíček 11
Dr.Slavíček 11

Dr.Slavíček 12
Dr.Slavíček 12

Dr.Slavíček 13
Dr.Slavíček 13

Dr.Slavíček 14
Dr.Slavíček 14

Dr.Slavíček 15
Dr.Slavíček 15

Dr.Slavíček 16
Dr.Slavíček 16

Dr.Slavíček 17
Dr.Slavíček 17



Po delší době hlásím nový přírůstek v podobě M21valník, o který jsem se popral s přírodou. Valníček jsem měl již nějaký čas zakoupený a s přihlédnutím k informaci, že takto stojí již deset let, jsem počítal, že bude dobrý tak na pár náhradních dílů. Fotografie, které přikládám, mnohé napoví. Po příjezdu na parcelu původního majitele jsem se trochu zhrozil, že tam už valníček není. Ale byl, ve velkém objetí s místním porostem a jen kousek zádi napověděl, kde je. Po krátkém boji se z křoví objevil celkem zachovalý kousek, sice bez motoru ale s převodovkou. Hned na začátku jsem zvažoval jakou formu přepravy zvolím. Po částečném vytažení a istalaci tří chybějících kol, jsem byl mile překvapen dobrým stavem mechanických částí. A tak na konec i tento kousek dojel "po svých" do 7 km vzdáleného nového domova. Věřím že bude dobrým parťákem mé třístranky na dalším 1.Máji v Rožmitále.
Dr.Slavíček 18
Dr.Slavíček 18

Dr.Slavíček 19
Dr.Slavíček 19

Dr.Slavíček 20
Dr.Slavíček 20

Dr.Slavíček 21
Dr.Slavíček 21

Dr.Slavíček 22
Dr.Slavíček 22

Dr.Slavíček 23
Dr.Slavíček 23

Dr.Slavíček 24
Dr.Slavíček 24

Dr.Slavíček 25
Dr.Slavíček 25

Dr.Slavíček 26
Dr.Slavíček 26

Dr.Slavíček 27
Dr.Slavíček 27

Dr.Slavíček 28
Dr.Slavíček 28

Dr.Slavíček 29
Dr.Slavíček 29



Dr.Slavíček 30
Dr.Slavíček 30



Marek

Typ Multicar 21/P
Rok výroby 1963
Kde se nachází Trutnov
Popis Něco málo k mé M21. Objevil jsem ji náhodou při návštěvě mého kamaráda. Byla dle původního majitele, který ji zdědil, asi 11 let zavřená v kůlně. Dle foto je vidět že má předělané řízení z nožního na ruční a ještě nejaké úpravy na elektroinstalaci. Po zjištění stavu jednotlivých součástí se pustím do zprovoznění.
Marek 1
Marek 1

Marek 2
Marek 2

Marek 3
Marek 3



Marek 4
Marek 4



Richard Němeček

Typ Multicar 21/D
Rok výroby 1961
Kde se nachází Chocomysl u Domažlic
Popis Multicar M21/D mám už něco přes tři roky a dáváme ji s tátou dohromady.
Němeček 1
Němeček 1

Němeček 2
Němeček 2

Němeček 3
Němeček 3

Němeček 4
Němeček 4

Němeček 5
Němeček 5

Němeček 6
Němeček 6

Němeček 7
Němeček 7

Němeček 8
Němeček 8

Němeček 9
Němeček 9

Němeček 10
Němeček 10

Němeček 11
Němeček 11

Němeček 12
Němeček 12

Němeček 13
Němeček 13

Němeček 14
Němeček 14

Němeček 15
Němeček 15

Němeček 16
Němeček 16

Němeček 17
Němeček 17



Jirka Petrinec (ňaňo)

Typ Multicar 21/P
Rok výroby 1963
Kde se nachází Vlčice, okr. Trutnov
Popis Je to krásný stroj, vydražil jsem ho na AUKRU za super peníz. Má pár amatérských zásahů a spoustu nedodělků, ale motorově a technicky super. Vlastním i M22, tak má i bleděmodrého potomka.
Petrinec 1
Petrinec 1

Petrinec 2
Petrinec 2

Petrinec 3
Petrinec 3

Petrinec 4
Petrinec 4

Petrinec 5
Petrinec 5